Team meeting 2016
Gisteren is het hele team afgereisd naar Naarden voor de traditionele jaarlijkse team meeting. Onder het genot van een Duits ‘ biertje’ en een halve shoppertas snackvoer zijn de volgende onderwerpen willekeurig en chaotisch aan bod gekomen (de schipper opende de meeting namelijk ook traditioneel met de mededeling dat er geen agenda was opgesteld 🙂 ) :
- Wedstrijdprogramma 2016
- Delivery commitment
- Geoptimaliseerde ‘ on deck’ organisatie
- Team indeling en rolverdeling
- Rating en klus / optimalisatie lijst
- ‘Multi’ Media
- Doelstellingen 2016
A] Wedstrijdprogramma 2016 [heeeel veel zeillen]
- IJspegel trophy en Atoom cup (nog 14 races geplanned)
- Van Uden Reco – [23 – 24 april]
- NSR offshores – [ 3 – 7 mei]
- NSR inshores / NK ORC2 – [13 – 16 mei]
- Almere Regatta [29 – 29 mei]
- Lenco Regatta [11 – 12 juni]
- Delta Weekend (onder voorbehoud) – [1 – 3 juli]
- Flevo Race [ 19 – 21 augustus]
- Zuiderzee week – [17 – 18 september]
- Oktober races – [1 – 2 okt]
- IJspegels [2016 / 2017]
B] Delivery commitment
Bij het varen van veel wedstrijden gaat er ook veel energie in de delivery’s zitten. Als je de combinatie van deliveries, klusmomenten en wedstrijden invult dan zijn er behoorlijke periodes waarin elk weekend + hier en daar een doordeweekse dag gevaren of geklust wordt. Vorig jaar was het lastig om alles in te vullen (wedstrijdvaren lijkt op een of andere manier leuker dan deliveren ) Er is dan ook afgesproken dat ieder teamlid gemiddeld 3 deliveries of klusmomenten voor zijn rekening neemt. Persoonlijk vindt ik het schrijven van een blog ongeveer een halve delivery (vandaar dat dit Team meeting blog deel 1 van 6 is) 😉
C] Geoptimaliseerde ‘ on deck’ organisatie en teamindeling
Dit jaar gaan we veranderingen doorvoeren. Focus op kennis, handling stabiliteit en snelheid, gewicht, trim, navigatie en focus (focus op focus dus . . .). We gaan ook meer met vaste posities werken in een iets andere rolverdeling. We gaan binnenkort wel zien of het werkt en zo niet . . . .dan zijn we toch lekker bezig geweest.
D] Rating en klus / optimalisatie lijst
De nieuwe 2016 rating is opgevraagd via een ‘prerelease’ en wat blijkt . . .we gaan volgend jaar harder (volgens de ORC formule). Vorig jaar nog een GPH van 616,6 in 216 mogen we 614,0 sec/mijl varen. We hebben een crosscheck mat de Griel prerelease gedaan om te kijken of de 135% genua en/of topspi relatief hard gestraft zijn maar dat is niet het geval in de triple number UP/Down. Maakt verder niet uit dus, en het is toch afwachten tot de ratings van de andere concurrenten bekend zijn. Kluslijst is beperkt. Het belangrijkste punt is dat het roersysteem defect is en we boven 20 knts niet verantwoord en veilig wedstrijd kunnen varen. De nieuwe is besteld en wordt hopelijk zo snel mogelijk geleverd.
E] ‘Multi’ Media
Het was door omstandigheden wat rustig afgelopen jaar maar in 2016 gaan we ook op dat vlak weer opschakelen. Met dank aan de service van cameranu.nl (volledig aankoopbedrag retour na 2 jaar obv garantie) gaan we 2016 in met ik geloof onze 5e camera (een JVC Everio GZ-RX515 Quad proof) aan de slag.
Ook gaan we samen met Rake Rigging en Lancelin Lijnen uitgebreid in op het lopend want van Redan. Als je de volgende pagina ‘ liked’ blijf je automatisch op de hoogte van het laatste nieuws en interessante acties.
https://www.facebook.com/Lancelinlijnen/
F] Doelstellingen 2016
Compete with a (s)mile: Competitief zeilen met een hoop lol.
Doelstelling 1 voor 2016: groei, iedere Redanner moet aan het eind van het jaar het gevoel hebben een betere zeiler te zijn en het team als geheel moet stabiel en constant draaien.
Resultaten: ORC2 heeft in 2016 een heel sterk veld. Oudgedienden als de Griel, Joule, Lenco maar ook opkomende boten zoals Flying Dolhin, Jay Alai, Big Time, Majic, Ruimte etc en niet te vergeten de Italia 998 van Bach Yachting. Verder is de FunX ook in topshape en Jan deed natuurlijk zijn uiterste best, maar nu Bob terug is gaan we de Funx nog iets vaker tegenkomen bij de bovenboei denk ik 😉 Allemaal boten die potentieel podium varen dus dat wordt een mooie strijd dit jaar. Wij gaan er uiteraard ook voor met als highlight in 2016 de NSR (maar ja wie niet ?)
De avond werd steeds later en de verhalen steeds sterker, niet vreemd als je bedenkt dat er 4 man al tussen de 12 en 15 jaar meevaren (gemiddelde tour of duty is al snel 8 jaar over de hele crew)
Wordt vervolgt 🙂
Leave a Reply